Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Sterownik PSG16 montowany jest w pojazdach marki Opel i Saab od 2002 roku. Różni się znacząco od poprzedniego sterownika PSG5. Sterownik PSG16 jest kompletnym sterownikiem zarówna silnika jak i pompy wtryskowej VP44. W wewnątrz sterownika znajduje się wiele układów odpowiedzialnych za pracę całego pojazdu oraz wszelkie dane identyfikacyjne takie jak kod PIN inaczej zwany CarPass, numer nadwozia VIN, przebieg, kod IMMO, i szereg innych niezbędnych danych koniecznych do poprawnej pracy i komunikacji z innymi modułami.

Oprócz naprawy sterownika oferujemy również:

  • Reset Sterownika;

  • Zmianę numeru VIN

  • Odczyt kodu CarPass

  • Wyłączenie EGR

Sterowniki PSG16 pompy wtryskowej VP44  występują w samochodach:

  • Saab 9-3, 9-5 2.2

  • OPEL: Astra 2.0 DTH,  Vectra C 2.0 DTH, 2.2 DTR,  Zafira 2.0 DTH, 2.2 DTR, Signum 2.0 DTH, 2.2 DTR, Frontera 2.0 DTH, 2.2 DTR
     

Numery sterownika PSG16 BOSCH:
 

0281011055, 020630252, 09202063, 0281010717, 0281001998

Przyczyna uszkodzenia sterowników pomp wtryskowych

 

Podczas długotrwałej eksploatacji okazało się, że głównym problemem pomp wtryskowych jest hybrydowy sterownik odpowiedzialny za regulację dawkowania paliwa. Przyczyną usterki jest zbyt niskie ciśnienie podawanego paliwa do wtryskiwaczy, przez które w komorze cylindra paliwo jest w niedostatecznej ilości bądź nie ma go wcale. Częstym objawem uszkodzenia sterownika jest szarpanie samochodu, dymienie, brak reakcji na pedał gazu, brak wchodzenia silnika na obroty, czy brak możliwości odpalenia auta. Naprawa sterownika pompy wtryskowej Bosch VP44 polegająca na wymianie stopnia końcowego sterującego zaworem regulacji dawki paliwa. 

Nastawnik PSG5 stosowany w pompach wtryskowych Bosch VP44 i VP30 jest modułem, który zarządza procesem sterownia pracą pompy. Jego zadaniem jest odpowiednie wysterowanie zaworu dawki paliwa i zaworu przestawiacza kąta wtrysku. Czujnik Halla VP44 połączony jest z sterownikiem za pomocą taśmy przylutowanej do pinów wychodzących z sterownika i dostarcza pompie informacji o jej aktualnym położeniu. Wtyczka, która zapina się na sterownik dostarcza mu napięcia +12V, sygnałów do komunikacji po magistrali CAN L i CAN H oraz sygnału z czujnika wału korbowego.
 

Sterowniki PSG5 pompy wtryskowej VP44 i VP30 występują w samochodach:

  • AUDI: A4/A6/A8 2.5 TDI:

  • Saab 9-3, 9-5 2.2

  • BMW: 320d, 318d, 320d, 520d

  • ROVER: Rover 220 2.0 SDi, Rover 25 2.0 iDT, Rover 420 2.0, Rover 45 2.0

  • SKODA: Superb 2.5 TDI 12/01 - 08/03 Diesel Bosch Part Number 0470 506 030

  • FORD: Fiesta 1.8 TD, Focus 1.8 TDDi, Mondeo 2.0 TDDi, Transit Connect 1.8, Transit 240 

  • OPEL: Astra 2.0 DTL, Astra 1.7 DT DTL, Frontera 2.2 DTI, Omega 2.0 DTI, Vectra 2.0 DTI, 2.2 DTI,  Corsa Vectra, Meriva, Combo 1.7 DT, DTI, DTL

  • NISSAN: Almera 2.2, Patrol GR 3.0, FRONTERA 3.0

  • VW Passat 2.5 TDI1.7, 1.8, 2.0, 2.2 DT, DTI, DTH2.0, 2.2, Y20DTH, Y22DTR
     

Numery sterownika PSG5 BOSCH:
 

0281010888, 0281001371, 0281001740, 0281001827, 0281010296, 0281010479, 0281010480, 0281010888, 0281010889, 0986444012, 0986444002, 0986444021

Typowe objawy uszkodzonego sterownika PSG5, PSG16, ISUZU 
pompy wtryskowej VP44 to:

 

  • Silnik nie chce odpalić;

  • Auto nie reaguje na pedał gazu bądź reaguje w ograniczonym stopniu

  • Silnik gaśnie po rozgrzaniu i nie chce zapalić bądź przerywa

  • Zapala się kontrolka awarii silnika "CHECK ENGINE"

  • Rozgrzany silnik nierówno pracuje bądź gaśnie

  • Brak komunikacji z testerem diagnostycznym

  • Silnik dymi

 

Diagnostyka komputerowa wykazuje obecność kodów błędów:

 

  • P1630 Elektrozawór dawki paliwa OPEL, SAAB

  • P1631 Uszkodzenie sterownika pompy bosch OPEL, SAAB

  • P1431 mechaniczna usterka kąta wtrysku

  • P1650 , P1651 SZYNA CAN (OPEL, SAAB)

  • 01318 (J-399), 0526 (AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA)

  • P1664, P1564 (FORD)

  • P1688 (DODGE)

  • P1690, P1600 (NISSAN)

  • 73 (BMW)

  • P0251 OPEL Z SILNIKIEM ISUZU 1.7

PROFESJONALNA NAPRAWA STEROWNIKA PSG5, PSG16, ISUZU POMPY WTRYSKOWEJ BOSCH VP44, VP30