Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Lawendowa 14, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Naprawa PSG16 

OBJAWY:
 
  • Silnik nie chce odpalić;
  • Auto nie reaguje na pedał gazu bądź reaguje w ograniczonym stopniu
  • Silnik gaśnie po rozgrzaniu i nie chce zapalić bądź przerywa
  • Zapala się kontrolka awarii silnika "CHECK ENGINE"
  • Rozgrzany silnik nierówno pracuje bądź gaśnie
  • Brak komunikacji z testerem diagnostycznym
  • Silnik dymi
 
 
BŁĘDY DTC:
 
  • P0149 , Obwód sterowania czasem wtrysku, wadliwe działanie
  • P0234 , Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie/ujemne
  • P0243 , Zawór ograniczający ciśnienie doładowania - zawór sterowania turbo
  • P0335 , Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem
  • P0340 , Obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - czujnik Halla
  • P0400 , Zawór EGR, recyrkulacji spalin
  • P0602 , Elektroniczna jednostka sterująca (ECU)
  • P0606 , Elektroniczna jednostka sterująca (ECU) – usterka 
  • P1222 , Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej
  • P1600 , opis „kontrola z silnika”
  • P1630 , Nieprawidłowe działanie masy wtrysku paliwa
  • P1632 , Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej 
  • P1633 , Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej
  • P1634 , Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej
  • P1651 , Nieprawidłowe działanie pompy wtryskowej
 
 
Zastosowanie w pojazdach Opel i Saab:
 

Vectra C 2002-2005 Y20DTH Y22DTR

Signum 2003-2005 Y20DTH Y22DTR
Astra G 2002-2006 Y20DTH Y22DTR
Zafira 2002-2005 Y20DTH Y22DTR
Frontera 2002-2004 Y22DTR
 
SAAB 93 i 95 2001-2004 2.2 TiD


 

Numery sterownika PSG16 BOSCH:
 

0281011055, 020630252, 09202063, 0281010717, 0281001998

 

Numery pomp wtryskowych z sterownikiem PSG16:

 

0470504200 0470504201 0470504202 04705042030470504204 0470504205 0470504206 04705042070470504208 0470504209 0470504210 04705042110470504212 0470504213 0470504214 0470504215 0470504216 0470504217 0470504218 04705042190470504220 0470504221 0470504222 04705042230470504224 0470504225 0470504226 04705042270470504228 0470504229 0470504230 0470504500

 

 

Najczęściej występujące usterki sterownika PSG16:

  • Elektroniczny zawór EGR  - kosztowny element w pojeździe choć nie zawsze występujący błąd P0400 wskazuje na sam zawór, winny może być również sterownik silnika, jako nieliczni oferujemy wyłączenie zaworu EGR z PSG16 i pozbycie się raz na zawsze problemów z trybem awaryjnym ograniczającym obroty silnika do 3 tys. obr./min., czas realizacji od ręki.
  • Błąd czujnika wałka rozrządu - objawem jest poszarpywanie auta po nagrzaniu, brakiem reakcji na pedał gazu lub całkowity brak możliwości odpalenia pojazdu.
  • Uszkodzenie tranzystora sterującego zaworem dawki paliwa - najczęstsza usterka występująca w sterowniku PSG16. Usterka spowodowana jest drganiami i temperaturą która powstaje w otoczeniu struktury krzemowej, często ta struktura odchodzi od małego radiatora. 

 

Cena naprawy 450zł
 
 
 
Objawy i błędy uszkodzonego sterownika PSG16