Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Sprawdzenie zasilania wtyczki pompy wtryskowej VP44 VP30

W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w:

  • multimetr
  • żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi bądź zarobionymi przewodami

 

Patrząc na zdjęcie obok widzimy wypiętą wtyczkę z sterownika pompy. 

Trzymając wtyczkę przewodem do dołu do dwóch górnych przewodów dochodzi napięcie zasilające sterownik.

W celu sprawdzenia należy ustawić pokrętło multimetru do pomiaru napięcia stałego "V DC"  lub "V" i dwie poziome kreski z których dolna jest przerywana,zakres pomiaru w przypadku prostych mierników ustawiamy na 20V.

Wkładając sondy pomiarowe czerwoną na stronę lewą, czarną na prawą ukaże się na wyświetlaczu wartość napięcia, która powinna być równa wartości napięcia akumulatora i mieścić się w zakresie między 12V-14V DC w zależności od stanu naładowania akumulatora.

Pomiar multimetrem określi nam wartość występującego napięcia na zaciskach złącza. Do sprawdzenia odpowiedniej wydajności prądowej musimy użyć żarówki samochodowej.

W celu sprawdzenia czy wydajność prądowa będzie wystarczająca do celów domowych możemy użyć żarówki np. H4, H7 55W da nam to pewność przepływu prądu o wartości powyżej 4A.

Możemy jednocześnie sprawdzać wartość napięcia multimetrem oraz obciążyć obwód żarówką by zobaczyć czy wystąpi spadek napięcia, który w przypadku sprawnego akumulatora powinien być niewidoczny.

20 stycznia 2019