Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.
Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16.
Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.:
Auto przerywa po nagrzaniu,
Silnik
Silnik gaśnie podczas
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16.
Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.
Potrzebować będziemy:
żarówkę samochodową 12V 55 wat;
dwa
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w:
multimetr
żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi
Montaż sterownika PSG5 na pompie wtryskowej VP44 VP30 po naprawie
Po udanej naprawie pora przystąpić do montażu sterownika pompy wtryskowej VP44 lub VP30, którego opis instrukcji znajduje się poniżej.
Do zamontowania sterownika potrzebujemy:
Naprawiony sterownik PSG5 z wlutowanym czujnikiem Halla
Lutownicę
Cynę z kalafonią
Śrubkręty lub klucze TORX 10, TORX 25
Wąskie szczypce - opcjonalnie
Ostry nożyk np. Nożyk do tapet
4 rurki termokurczliwe o długości 3cm
W celu montażu postępujemy zgodnie z poniższą instrukcją lub przedstawionym filmem.
Oczyszczamy powierzchnię styku w miejscy połączenia sterownika z pompą.
Wkładamy czujnik Halla w jego miejsce znajdujące się w pompie wtryskowej, czujnika nie ustawia się, ma on swoje miejsce, w które musi wejść.
Wkładamy 2 śrubki TORX 10 za pomocą wąski szczypiec - możemy również w poprzednim kroku montować czujnik z włożonymi śrubkami.
Układamy sterownik na pompie przykręcając go ośmioma śrubkami TORX 25 (3 krótkie obok żeberek, 5 dłuższych na pokrywkę aluminiową).
Zakładamy opaski termokurczliwe na przewody od elektrozaworów
Lutujemy przewody (górna grubsza para wychodząca z sterownika do elektrozaworu dawki paliwa znajdującego pomiędzy króćcami odprowadzającymi paliwo na przewody wtryskowe, dolna para - cieńsza na elektrozawór kąta wtrysku znajdującego się na spodzie pompy VP44 lub VP30)
Warto zwrócić uwagę na jakość izolacji przewodów od kąta wtrysku, często jest ona spękana i może powodować błędy związane z przestawiaczem kąta wtrysku oraz przyczynić się do uszkodzenia samego sterownika.