Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Montaż Tranzystora Pompy Wtryskowej VP44 VP30 Jak To Zrobić

Co warto wiedzieć i jak wykonać lutowanie tranzystora pompy wtryskowej VP44.

A może lepszy będzie klej lub pasta termoprzewodząca ?

 

Te i wiele podobnych pytań przewija się co krok na forach internetowych. Który sposób jest właściwy, lub czy taki w ogóle istnieje. Na te pytania postaram się odpowiedzieć w tym artykule.

 

Sam proces lutowania rozpływowego polega na zmianie stanu stopiwa lutowniczego - głownie jest to cyna z ewentualnymi dodatkami ołowiu oraz powiązanie elementu z obwodem drukowanym lub danym połączeniem. 

 

W każdej nocie katalogowej przedstawiony jest profil lutowania danego układu elektronicznego. Przykładowy profil reflow, który

można by wykorzystać  widać na obrazku poniżej.

Jak naprawić sterownik pompy wtryskowej Vp44. Lutowanie tranzystora pompy wtryskowej VP44. Jak samemu naprawić Pompę Wtryskową VP44

 

Jak widać można z niego wyróżnić kilka etapów takich jak:

  • podgrzewanie wstępne;

  • lutowanie;

  • chłodzenie;

 

Ważnym punktem jest tutaj maksymalna temperatura jaką

tranzystor  do pompy wtryskowej VP44 może wytrzymać.

Temperatura ta oscyluje w granicach 260 °C WAŻNE !!! nie może utrzymywać się dłużej niż 30 sekund.

Naprawa sterownika pompy wtryskowej VP44 może zakończyć się 

niepowodzeniem jeśli proces lutowania nie będzie przebiegał właściwie.

 

Zatem samo lutowanie w brew pozorom nie jest łatwym zagadnieniem i trzeba posiadać właściwą wiedzę i urządzenia potrzebne do przeprowadzenia naprawy sterownika pompy wtryskowej BOSCH.

 

Więc skoro nie lutowanie tranzystora w sterowniku pompy wtryskowej,

które można powiedź jest nieosiągalne dla zwykłego człowieka, który dodatkowo nie posiada odpowiednich narzędzi takich jak podgrzewacz podczerwieni, profesjonalna stacja lutownicza to może będzie możliwość zastosowania kleju lub pasty termoprzewodzącej.

Pasta termoprzewodząca była by idealnym wyjściem gdyby można było przymocować tranzystor do płaskiej i gładkiej powierzchni oraz zapewnić mu odpowiednie mocowanie. Lecz z powodu dostępu takiej powierzchni w wnętrzu sterownika zmuszeni bylibyśmy do montażu go na zewnątrz sterownika. Pasty termoprzewodzące są drugie w kolejności po lutowaniu opcją dzięki któremu tranzystor pompy wtryskowej nie ulegnie szybkiemu zniszczeniu.

 

Najgorszą opcją z tych wszystkich jest użycie kleju termoprzewodzącego, którego właściwości niestety nie pozwalające na szybkie oddanie wydzielonej na obudowie tranzystora ciepła.

 

Podsumowując:

Pobór prądu przez zawór dawki paliwa pompy wtryskowej VP44

jest tak duży, że niewłaściwy montaż tranzystora spowoduje jego uszkodzenie poprzez przegrzanie.

Dlatego tak ważnym elementem jest prawidłowo przeprowadzony montaż tranzystora sterującego elektrozaworem dawki paliwa.

W przyszłych artykułach zostanie zaprezentowany film na, którym przedstawię test obrazujący zachowanie się tranzystora przy połączeniu lutem, pastą i klejem termoprzewodzącym.

Samochód szarpie i przerywa błąd P0340 PSG16
25 września 2018