04 lutego 2022
uszkodzony zawór EGR Opel Objawy

Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją całej pompy. Takie podejście jest złe, a do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie. 

Postaram się utwierdzić każdego z was, że naprawa sterownika ma sens i nie zawsze konieczna jest kompleksowa naprawa pompy wtryskowej,

Elektronika w sterownikach VP44 zbudowana jest w oparciu o układy hybrydowe. Pozwoliło to z pewnością obniżyć koszta produkcji, lecz jest utrudniona w naprawie, a w niektórych przypadkach niemożliwa. W sterowniku może dojść do przeróżnych usterek od stabilizacji napięcia, synchronizacji obrotów po najczęstszą usterkę jaką jest uszkodzenie tranzystora, który steruje zaworem dawki. Tranzystor ten połączony jest z płytą główną poprzez zgrzewane przewody aluminiowe, które potrafią ulec uszkodzeniu tj. przepaleniu, pozbawieniu kontaktu - noga tranzystora odchodzi od struktury krzemowej, lub sama struktura odchodzi od radiatora aluminiowego. W takich przypadkach wymiana tranzystora na właściwy usprawni sterownik. Niestety ogromna liczba postów na przeróżnych forach zalana jest źle dobranymi tranzystorami, które z reguły działają do kilku tygodni powodując zachwyt osób, które były w stanie usprawnić uszkodzony sterownik VP44. Często w takich przypadkach po krótkim czasie nastaje rozczarowanie i sterownik uszkadza zawór dawki jak i zamontowanego tranzystora.  Niejednokrotnie takich uszkodzonych sterowników nie udaję się naprawić i trzeba wymienić go na inny.  Dlatego nie należy dziwić się mechanikom i warsztatom, że są negatywnie nastawieni do naprawy samego sterownika. Zrzucając tym całą winę na mechanikę pompy, która rzekomo uszkadza sterownik. Poprawnie zregenerowany sterownik VP44 będzie pracował do końca żywotności pompy i pompa go nie uszkodzi. Nasz serwis rzetelnie podchodzi do sprawy i zawsze informuje klienta gdy zachodzi konieczność regeneracji całej pompy - są to bardzo rzadkie przypadki.

Podsumowując ten krótki artykuł o naprawie sterownika VP44 czy ma to jakikolwiek sens. Odpowiedzi są dwie:

TAK - jeśli sterownik zostanie dostarczony do profesjonalnego serwisu elektroniki, który posiada stosowne doświadczenie, sprzęt do diagnostyki i sprawdzenia sterownika przed i po naprawie, dotyczy to nie tylko sterowników PSG5 jednowtykowych, ale również sterownika PSG16 dwuwtykowego, oraz udzieli stosownej gwarancji na naprawę.

NIE - jeśli wykonuje to mechanik w zaciszu własnego garażu lub miejscowy elektronik, który posiada "lutownicę" i nie oferuje nic poza pocieszającym słowem "powinno działać"  gdyż jego wiara jest wielka i wie, że sterownika  VP44 po naprawie nie potrzeba sprawdzić na dedykowanej przystawce weryfikując jego poprawną pracę. 

 

Jeśli posiadasz pytania odnośnie naprawy sterownika VP44, a nie uzyskałeś odpowiedzi w internecie gdzie niejednokrotnie wypisywane są setki bzdur Zadzwoń do nas, zawsze staramy się pomóc i odpowiedzieć na pytanie.

Naprawa sterownika VP44 czy ma sens ?

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Adres Firmowy

Lawendowa 14, 39-400 Tarnobrzeg

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Zamów Kuriera

Logo Bi-Elektro

MENU

Elektronika to nasza specjalność

serwis@bielektro.pl

512 94 94 91

Kontakt

Bi-Elektro

Lawendowa 14

39-400 Tarnobrzeg

NIP: 864-188-48-47

Adres

Bi-Elektro - naprawa i diagnostyka sterowników samochodowych, profesjonalne rozwiązania problemów elektronicznych.

Menu

0