Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Naprawa sterownika VP44 czy ma sens ?

Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją całej pompy. Takie podejście jest złe, a do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie. 

Postaram się utwierdzić każdego z was, że naprawa sterownika ma sens i nie zawsze konieczna jest kompleksowa naprawa pompy wtryskowej,

Elektronika w sterownikach VP44 zbudowana jest w oparciu o układy hybrydowe. Pozwoliło to z pewnością obniżyć koszta produkcji, lecz jest utrudniona w naprawie, a w niektórych przypadkach niemożliwa. W sterowniku może dojść do przeróżnych usterek od stabilizacji napięcia, synchronizacji obrotów po najczęstszą usterkę jaką jest uszkodzenie tranzystora, który steruje zaworem dawki. Tranzystor ten połączony jest z płytą główną poprzez zgrzewane przewody aluminiowe, które potrafią ulec uszkodzeniu tj. przepaleniu, pozbawieniu kontaktu - noga tranzystora odchodzi od struktury krzemowej, lub sama struktura odchodzi od radiatora aluminiowego. W takich przypadkach wymiana tranzystora na właściwy usprawni sterownik. Niestety ogromna liczba postów na przeróżnych forach zalana jest źle dobranymi tranzystorami, które z reguły działają do kilku tygodni powodując zachwyt osób, które były w stanie usprawnić uszkodzony sterownik VP44. Często w takich przypadkach po krótkim czasie nastaje rozczarowanie i sterownik uszkadza zawór dawki jak i zamontowanego tranzystora.  Niejednokrotnie takich uszkodzonych sterowników nie udaję się naprawić i trzeba wymienić go na inny.  Dlatego nie należy dziwić się mechanikom i warsztatom, że są negatywnie nastawieni do naprawy samego sterownika. Zrzucając tym całą winę na mechanikę pompy, która rzekomo uszkadza sterownik. Poprawnie zregenerowany sterownik VP44 będzie pracował do końca żywotności pompy i pompa go nie uszkodzi. Nasz serwis rzetelnie podchodzi do sprawy i zawsze informuje klienta gdy zachodzi konieczność regeneracji całej pompy - są to bardzo rzadkie przypadki.

Podsumowując ten krótki artykuł o naprawie sterownika VP44 czy ma to jakikolwiek sens. Odpowiedzi są dwie:

TAK - jeśli sterownik zostanie dostarczony do profesjonalnego serwisu elektroniki, który posiada stosowne doświadczenie, sprzęt do diagnostyki i sprawdzenia sterownika przed i po naprawie, dotyczy to nie tylko sterowników PSG5 jednowtykowych, ale również sterownika PSG16 dwuwtykowego, oraz udzieli stosownej gwarancji na naprawę.

NIE - jeśli wykonuje to mechanik w zaciszu własnego garażu lub miejscowy elektronik, który posiada "lutownicę" i nie oferuje nic poza pocieszającym słowem "powinno działać"  gdyż jego wiara jest wielka i wie, że sterownika  VP44 po naprawie nie potrzeba sprawdzić na dedykowanej przystawce weryfikując jego poprawną pracę. 

 

Jeśli posiadasz pytania odnośnie naprawy sterownika VP44, a nie uzyskałeś odpowiedzi w internecie gdzie niejednokrotnie wypisywane są setki bzdur Zadzwoń do nas, zawsze staramy się pomóc i odpowiedzieć na pytanie.

uszkodzony zawór EGR Opel Objawy
04 lutego 2022