Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

PSG16 sterownik silnika i pompy wtryskowej w jednym - objawy uszkodzenia, jak naprawić sterownik pompy... czytaj artukuł

Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha, lecz jest zintegrowanym sterownikiem nie tylko pompy wtryskowej ale silnika i całego pojazdu. 

Sterownik odbiera szereg sygnałów od układów i czujników jak również sam  steruję pracą pompy wtryskowej, zaworu EGR, zaworem turbiny, wentylatorami chłodnicy, itp układami i modułami. Komunikacja w tym sterowników odbywa się poprzez magistralę CAN jak i przez łącze k-line. 

Naprawa sterownika PSG16 znaczące różni się od sterownika PSG5 i wymaga bardzo dużej precyzyji. Szkody spowodowane nieudolną próbą naprawy mogą wiele kosztować potencjalnego klienta. Nie wystarczy sama zamiana sterownika na identyczny jak to miało miejsce w sterownikach starszej generacji, gdzie należało dopasować sterownik do danego numeru pompy. Nowy sterownik PSG16 należy zalogować do pojazdu oraz powiązać go z modułami, które występują w samochodzie. Jest to skomplikowany proces, który wymaga oprócz niezbędnej wiedzy również dedykowanego urządzenia do całego procesu adaptacji. Często brak kodu CarPass, generuje kolejne koszta i konieczne jest odwiedzenie serwisu ASO w celu jego uzyskania lub skorzystania z specjalisty zajmującego się elektroniką samochodową. 

Zatem złożoność sterownika PSG16 stwarza powód pojawieniu się wielu usterek. Częstą usterką jest tranzystor pompy wtryskowej, który ulega przepaleniu. Uszkodzenie tranzystora może świadczyć o usterce mechanicznej pompy wtryskowej - zacieraniu głowicy lub uszkodzeniu zaworu sterującego dawką paliwa oraz samej wady sterownika.

Tylko oryginalny tranzystor będzie zapewniał poprawną pracę samochodu. Niewłaściwy tranzystor może powodować generację błędów oraz niepoprawną pracę samochodu. Często mogą być generowane błędy w sterowniku takiej jak; P1630, P1634, P0606, P0607 oraz wiele innych związanych z usterką modułu sterownika.

Naprawę należy nie należy do prostych i nie należy przekazywać sterownika PSG16 osobom, które nie posiadają niezbędnej wiedzy - może to przysporzyć więcej złego niż dobrego. Nasz serwis zagwarantuje, że naprawa sterownika PSG16 będzie wykonana prawidłowo i samochód odzyska poprzednie życie.

Objawy uszkodzenia sterownika PSG16 oraz opis jak zbudowany jest sterownik PSG16
09 lutego 2020