09 lutego 2020
Objawy uszkodzenia sterownika PSG16 oraz opis jak zbudowany jest sterownik PSG16

Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha, lecz jest zintegrowanym sterownikiem nie tylko pompy wtryskowej ale silnika i całego pojazdu. 

Sterownik odbiera szereg sygnałów od układów i czujników jak również sam  steruję pracą pompy wtryskowej, zaworu EGR, zaworem turbiny, wentylatorami chłodnicy, itp układami i modułami. Komunikacja w tym sterowników odbywa się poprzez magistralę CAN jak i przez łącze k-line. 

Naprawa sterownika PSG16 znaczące różni się od sterownika PSG5 i wymaga bardzo dużej precyzyji. Szkody spowodowane nieudolną próbą naprawy mogą wiele kosztować potencjalnego klienta. Nie wystarczy sama zamiana sterownika na identyczny jak to miało miejsce w sterownikach starszej generacji, gdzie należało dopasować sterownik do danego numeru pompy. Nowy sterownik PSG16 należy zalogować do pojazdu oraz powiązać go z modułami, które występują w samochodzie. Jest to skomplikowany proces, który wymaga oprócz niezbędnej wiedzy również dedykowanego urządzenia do całego procesu adaptacji. Często brak kodu CarPass, generuje kolejne koszta i konieczne jest odwiedzenie serwisu ASO w celu jego uzyskania lub skorzystania z specjalisty zajmującego się elektroniką samochodową. 

Zatem złożoność sterownika PSG16 stwarza powód pojawieniu się wielu usterek. Częstą usterką jest tranzystor pompy wtryskowej, który ulega przepaleniu. Uszkodzenie tranzystora może świadczyć o usterce mechanicznej pompy wtryskowej - zacieraniu głowicy lub uszkodzeniu zaworu sterującego dawką paliwa oraz samej wady sterownika.

Tylko oryginalny tranzystor będzie zapewniał poprawną pracę samochodu. Niewłaściwy tranzystor może powodować generację błędów oraz niepoprawną pracę samochodu. Często mogą być generowane błędy w sterowniku takiej jak; P1630, P1634, P0606, P0607 oraz wiele innych związanych z usterką modułu sterownika.

Naprawę należy nie należy do prostych i nie należy przekazywać sterownika PSG16 osobom, które nie posiadają niezbędnej wiedzy - może to przysporzyć więcej złego niż dobrego. Nasz serwis zagwarantuje, że naprawa sterownika PSG16 będzie wykonana prawidłowo i samochód odzyska poprzednie życie.

PSG16 sterownik silnika i pompy wtryskowej w jednym - objawy uszkodzenia, jak naprawić sterownik pompy... czytaj artukuł

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Adres Firmowy

Lawendowa 14, 39-400 Tarnobrzeg

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Zamów Kuriera

Logo Bi-Elektro

MENU

Elektronika to nasza specjalność

serwis@bielektro.pl

512 94 94 91

Kontakt

Bi-Elektro

Lawendowa 14

39-400 Tarnobrzeg

NIP: 864-188-48-47

Adres

Bi-Elektro - naprawa i diagnostyka sterowników samochodowych, profesjonalne rozwiązania problemów elektronicznych.

Menu

0