Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.
Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16.
Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.:
Auto przerywa po nagrzaniu,
Silnik
Silnik gaśnie podczas
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16.
Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.
Potrzebować będziemy:
żarówkę samochodową 12V 55 wat;
dwa
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w:
multimetr
żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi
Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16.
Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego samochodu, jest on sterownikiem silnika ECU.
Sterowniki te występują w samochodach marki OPEL i SAAB.
Każda wymiana sterownika wymaga jego ponownego zalogowania do auta. Proces logowania polega na powiązaniu sterownika ECU z innymi modułami występującymi w pojeździe.
Bywa tak, że naprawa sterownika pompy PSG16 nie jest możliwa i konieczna jest wymiana na nowy. Często pozyskany z autoszrotów lub stacji demontażu pojazdów sterownik nie jest wylogowany i nie ma do nich kodu CarPass niezbędnego do jego zalogowania w nowym pojeździe.
Nowo zamontowany sterownik musi być wylogowany, lub musimy mieć kod immo do jego zresetowania. Gdy nie posiadacie kodu CarPass możliwe jest jego pozyskanie poprzez odczyt i rozkodowanie zawartości pamięci sterownika lub udanie się do serwisu ASO z dowodem rejestracyjnym i uzyskanie go po podaniu numeru nadwozia VIN. Koszt otrzymania kodu CarPass w ASO jest różny i wynosi w granicach 150-200zł. Serwisy specjalizujące się w naprawie elektroniki zrobią to za około 100zł.
Na filmie przedstawiony jest proces logowania sterownika w samochodach marki Saab oraz Opel Vectra C i Signum.
Logowanie sterownika w Opel Zafira, Astra, Frontera wygląda podobnie, adaptacja sterownika dokonywamy poprzez moduł Immobilaizera, a nie CIM.