10 grudnia 2021
Samochód szarpie i przerywa błąd P0340 PSG16

W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16.

Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.:

  • Auto przerywa po nagrzaniu,

  • Silnik 

  • Silnik gaśnie podczas jazdy,

  • Błąd P0340 - obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem,

  • Auto po nagrzaniu i zgaszeniu nie chce zapalić, 

  • Brak reakcji na pedał gazu,

  • Brak zliczania prędkości obrotowej pompy wtryskowej,

 

Jeśli w waszym pojeździe występuje któryś z ww. objawów może to wskazywać na uszkodzenie czujnika obrotów lub samego sterownika pompy wtryskowej PSG16. Diagnoza i ustalenie usterki przez naszą firmę nie stanowi problemów, posiadamy do tego specjalne stanowisko diagnostyczne. 

Uszkodzeniu samego sterownika często towarzyszą objawy szarpania lub gaśnięcia po jego nagrzaniu. Sygnalizacja błędu P0340 i interpretacja jego przez różne interfejsy diagnostyczne może wprowadzić w błąd ponieważ często interpretuje go jako uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. Czujnika ten nie występuje w pojazdach z silnikami 2.0 i 2.2 DTI (y20dth, y22dtr), w każdym bądź razie chodzi o czujnik hallotronowy znajdujący się pod sterownikiem pompy PSG16 zdjęcie jego przedstawione jest na obrazku. Powracając do omawianego błędu występowanie go może świadczyć o uszkodzeniu sterownika jak i samego czujnika halla. Odczytując prędkość obrotową pompy wtryskowej w blokach diagnostycznych możemy stwierdzić poprawność zliczania impulsów generowanych w hallotronie i wykluczyć  sam czujnik. Prędkość obrotowa pompy wtryskowej będzie około dwukrotnie mniejsza od prędkości obrotowej silnika i podczas próby zapalania wynosi około 210 obr/min. Prędkość ta może się różnić i jest zależna od wielu czynników tj. stanu naładowania akumulatora, sprawności rozrusznika, kompresji silnika.

Po sprawdzeniu i wstępnej diagnozie można zadzwonić do naszego serwisu i dopytać, zawsze służymy pomocą. Jeżeli uszkodzeniu ulegnie sam czujnik hallotronowy, a czujemy się na siłach możemy go wymienić sami. Opis wymiany czujnika halla w sterownika PSG16 znajdziecie w naszych poradnikach i jeśli czujecie się na siłach możecie spróbować wymienić go sami.

Jeżeli chodzi o naprawę sterownika PSG16 radził bym powierzyć naprawę fachowcom, gdyż można przez nieuwagę uszkodzić sterownik, który w jego większości zbudowany jest z układów hybrydowych.

 

P0340 PSG16 - Błąd czujnika wałka rozrządu

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

Adres Firmowy

Lawendowa 14, 39-400 Tarnobrzeg

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Zamów Kuriera

Logo Bi-Elektro

MENU

Elektronika to nasza specjalność

serwis@bielektro.pl

512 94 94 91

Kontakt

Bi-Elektro

Lawendowa 14

39-400 Tarnobrzeg

NIP: 864-188-48-47

Adres

Bi-Elektro - naprawa i diagnostyka sterowników samochodowych, profesjonalne rozwiązania problemów elektronicznych.

Menu

0