Silnik
Auto po nagrzaniu i zgaszeniu nie chce zapalić,
Brak reakcji na pedał gazu,
Brak zliczania prędkości obrotowej pompy wtryskowej,
Jeśli w waszym pojeździe występuje któryś z ww. objawów może to wskazywać na uszkodzenie czujnika obrotów lub samego sterownika pompy wtryskowej PSG16. Diagnoza i ustalenie usterki przez naszą firmę nie stanowi problemów, posiadamy do tego specjalne stanowisko diagnostyczne.
Uszkodzeniu samego sterownika często towarzyszą objawy szarpania lub gaśnięcia po jego nagrzaniu. Sygnalizacja błędu P0340 i interpretacja jego przez różne interfejsy diagnostyczne może wprowadzić w błąd ponieważ często interpretuje go jako uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. Czujnika ten nie występuje w pojazdach z silnikami 2.0 i 2.2 DTI (y20dth, y22dtr), w każdym bądź razie chodzi o czujnik hallotronowy znajdujący się pod sterownikiem pompy PSG16 zdjęcie jego przedstawione jest na obrazku. Powracając do omawianego błędu występowanie go może świadczyć o uszkodzeniu sterownika jak i samego czujnika halla. Odczytując prędkość obrotową pompy wtryskowej w blokach diagnostycznych możemy stwierdzić poprawność zliczania impulsów generowanych w hallotronie i wykluczyć sam czujnik. Prędkość obrotowa pompy wtryskowej będzie około dwukrotnie mniejsza od prędkości obrotowej silnika i podczas próby zapalania wynosi około 210 obr/min. Prędkość ta może się różnić i jest zależna od wielu czynników tj. stanu naładowania akumulatora, sprawności rozrusznika, kompresji silnika.
Po sprawdzeniu i wstępnej diagnozie można zadzwonić do naszego serwisu i dopytać, zawsze służymy pomocą. Jeżeli uszkodzeniu ulegnie sam czujnik hallotronowy, a czujemy się na siłach możemy go wymienić sami. Opis wymiany czujnika halla w sterownika PSG16 znajdziecie w naszych poradnikach i jeśli czujecie się na siłach możecie spróbować wymienić go sami.
Jeżeli chodzi o naprawę sterownika PSG16 radził bym powierzyć naprawę fachowcom, gdyż można przez nieuwagę uszkodzić sterownik, który w jego większości zbudowany jest z układów hybrydowych.
Telefon kontaktowy
+48 512 94 94 91
Adres Firmowy
Lawendowa 14, 39-400 Tarnobrzeg
MENU
serwis@bielektro.pl
512 94 94 91
Kontakt
Bi-Elektro
Lawendowa 14
39-400 Tarnobrzeg
NIP: 864-188-48-47
Adres
Bi-Elektro - naprawa i diagnostyka sterowników samochodowych, profesjonalne rozwiązania problemów elektronicznych.
Menu