Sprawdź jak do nas dotrzeć

0

Kontakt

Cennik

Naprawa PSG16

Naprawa ISUZU

Naprawa ABS

Programowanie PSG16

Reset Immo PSG5

Usługi

03 maja 2022
Ogrom połączeń, różnych elementów i błyszczących kwadracików z złotymi połączeniami zalane w specjalistycznej zalewie - to pokrótce co zobaczymy po zdjęciu górnej pokrywy sterownika.  Obraz ukazuje nam wnętrze sterownika hybrydowego.
04 lutego 2022
Często mechanicy i serwisy pomp diesla utwierdzają się w przekonaniu, że naprawa sterownika VP44 nie przyniesie pozytywnych efektów i  od razu skazują właściciela pojazdu na ogromne koszta związane z regeneracją
10 grudnia 2021
W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16. Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.: Auto przerywa po nagrzaniu, Silnik  Silnik gaśnie podczas
01 listopada 2021
Awarie związane z zaworem EGR występującym w silnikach Opla 2.0 i 2.2 DTI często mogą przysporzyć właścicielowi auta wielu problemów i wizyt w warsztatach mechanicznych. Zacierający zawór EGR uwidacznia swe
18 lutego 2021
  Poradnik ten ma zobrazować schemat postępowania podczas logowania nowego sterownika PSG16. Sterownik znajdujący się na pompie wtryskowej VP44 Bosch nie jest tylko modułem sterującym pracą pompy ale również pracą całego
07 maja 2020
Tym razem krótki artykuł o tym jak sprawdzić zawór dawki paliwa w pompie wtryskowej VP30 i VP44 również z dwuwtyczkowym sterownikiem PSG16.  Potrzebować będziemy: żarówkę samochodową 12V 55 wat; dwa
09 lutego 2020
Sterownik PSG16 jest złożonym sterownikiem. Często uważany za sterownik pompy wtryskowej lecz czy do końca to jest prawdą. Faktycznie sterownik zamontowany jest jak jego poprzednik PSG5 na pompie wtryskowej Boscha,
20 stycznia 2019
W celu sprawdzenia napięcia zasilania przychodzącego do sterownika pompy wtryskowej VP44 oraz VP30 musimy wyposażyć się w: multimetr żarówkę 12V o mocy kilkudziesięciu watów np. H4, H7 (55W) z przylutowanymi

Elektronika to nasza specjalność

MENU

Logo Bi-Elektro

Zamów Kuriera

Odwołanie do serwisu naprawy PSG16

Adres Firmowy

Wyszyńskiego 16/52, 39-400 Tarnobrzeg

Telefon kontaktowy

+48 512 94 94 91

P0340 PSG16 - Błąd czujnika wałka rozrządu

W tym artykule opisze problemy związane z uszkodzeniem czujnika prędkości obrotowej pompy wtryskowej PSG16.

Uszkodzenie czujnika halla może powodować różne objawy np.:

  • Auto przerywa po nagrzaniu,

  • Silnik 

  • Silnik gaśnie podczas jazdy,

  • Błąd P0340 - obieg prądowy czujnika położenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresem,

  • Auto po nagrzaniu i zgaszeniu nie chce zapalić, 

  • Brak reakcji na pedał gazu,

  • Brak zliczania prędkości obrotowej pompy wtryskowej,

 

Jeśli w waszym pojeździe występuje któryś z ww. objawów może to wskazywać na uszkodzenie czujnika obrotów lub samego sterownika pompy wtryskowej PSG16. Diagnoza i ustalenie usterki przez naszą firmę nie stanowi problemów, posiadamy do tego specjalne stanowisko diagnostyczne. 

Uszkodzeniu samego sterownika często towarzyszą objawy szarpania lub gaśnięcia po jego nagrzaniu. Sygnalizacja błędu P0340 i interpretacja jego przez różne interfejsy diagnostyczne może wprowadzić w błąd ponieważ często interpretuje go jako uszkodzenie czujnika wałka rozrządu. Czujnika ten nie występuje w pojazdach z silnikami 2.0 i 2.2 DTI (y20dth, y22dtr), w każdym bądź razie chodzi o czujnik hallotronowy znajdujący się pod sterownikiem pompy PSG16 zdjęcie jego przedstawione jest na obrazku. Powracając do omawianego błędu występowanie go może świadczyć o uszkodzeniu sterownika jak i samego czujnika halla. Odczytując prędkość obrotową pompy wtryskowej w blokach diagnostycznych możemy stwierdzić poprawność zliczania impulsów generowanych w hallotronie i wykluczyć  sam czujnik. Prędkość obrotowa pompy wtryskowej będzie około dwukrotnie mniejsza od prędkości obrotowej silnika i podczas próby zapalania wynosi około 210 obr/min. Prędkość ta może się różnić i jest zależna od wielu czynników tj. stanu naładowania akumulatora, sprawności rozrusznika, kompresji silnika.

Po sprawdzeniu i wstępnej diagnozie można zadzwonić do naszego serwisu i dopytać, zawsze służymy pomocą. Jeżeli uszkodzeniu ulegnie sam czujnik hallotronowy, a czujemy się na siłach możemy go wymienić sami. Opis wymiany czujnika halla w sterownika PSG16 znajdziecie w naszych poradnikach i jeśli czujecie się na siłach możecie spróbować wymienić go sami.

Jeżeli chodzi o naprawę sterownika PSG16 radził bym powierzyć naprawę fachowcom, gdyż można przez nieuwagę uszkodzić sterownik, który w jego większości zbudowany jest z układów hybrydowych.

 

Samochód szarpie i przerywa błąd P0340 PSG16
10 grudnia 2021